ERASMUS+

ERASMUS+

Erasmus+ projekt Učenje z gibanjem

 

PRIROČNIK – REZULTAT ERASMUS+ PROJEKTA UČENJE Z GIBANJEM s PARTNERSKIM VRTCEM DJEČJI VRTIĆ TATJANE MARINIĆ ZAGREB

  Prirocnik Ucenje z gibanjem Erasmus+

 


V šolskem letu 2021/2022 sta se vrtec Vesela hiša Celje kot koordinator in partnerski vrtec Dječji vrtić Tatjane Marinič Zagreb vključila v Erasmus projekt Učenje z gibanjem v naravi, v okviru katerega smo razvijali pedagoški pristop, kako vključiti gibanje v naravnem učnem okolju na vsa kurikularna področja, saj se zavedamo vseh koristi, ki jih ima omenjeno za razvoj otroka.

Zavedamo se, da so otroci ravno v predšolskem obdobju najbolj radovedni, vedoželjni in visoko motivirani za raziskovanje in učenje, a se hkrati zavedamo tudi vseh pozitivnih učinkov gibanja na učenje. Nevroznanstveniki vedno bolj poudarjajo, da so možgani zaradi gibanja precej bolj učinkoviti kot med sedečimi dejavnostmmi. Gibanje aktivira možganske funkcije in tako poteka učenje bolj  kvalitetnejše in lahkotno. Gibanje aktivira vse podsisteme za učenje, ki pa ni zgolj kognitivni proces, ampak aktivnost celega telesa.

Žal pa  so  otroci, zaradi vedno bolj prisotne tehnologije in sedečega načina življenja,  vedno manj v stiku z naravo. Učenje v naravi prinaša izzive, pri katerih lahko uporabljamo svojo kreativnost, sposobnost za reševanje problemov in zmožnost iskanja rešitev za skupne težave. Izsledki raziskav kažejo, da ima stik z naravnim okoljem številne pozitivne učinke na zdravje, motorični razvoj, koncentracijo. Zato smo v okviru projekta združili vedenje o pomenu gibanja in koristi naravnega učnega okolja in tako ustvarili kakovosten učni model za otroke, saj menimo, da je prav sedaj, ko so otroci vedno več pred ekrani, čas, da učenje poteka v naravnem okolju, ki pa kot tako ustvarja obilo priložnosti za učna okolja z večjo intenzivnostjo gibanja, kar posledično vzpodbuja tudi razvoj kognitivnih sposobnosti otrok.

Deli ta prispevek